قطع شدن انگشت اشاره

قطع شدن انگشت اشاره

داستان کیس از این قراره که این آقا تو محل کارش آسیب میبینه (دلیلش مشخص نیست) و باعث قطع شدن انگشت اشاره و قطع شدن گردش خون انگشتش میشه.

این آسیب در حدود ساعت 7.30 بعد از ظهر رخ داده و از قرار معلوم تا بیمارستان راه طولانی وجود داشته پس مجبور شدن 340 کیلومتر را طی کنند و صبح حدود ساعت 7.00 صبح به بیمارستان برسند.

مدت زمان جراحت تا شروع عمل جراحی 14 ساعت طول کشیده.

 در معاینه، هر دو شریان دیجیتال (اسلاید آناتومی) همراه با تاندون های فلکسور و شکستگی پروگزیمال phalange (اسلاید آناتومی) مشاهده شد.

عصب دیجیتال جدا شده بود.

بعد از معاینه، این آقارو میفرستن به مکعب جراحی تا عمل شروع بشه.

کل مدت زمان جراحی 4 ساعت بوده و در این مدت 1 سانتی متر از استخوان کوتاه شد، هر دو رگ ترمیم شد، فیکساسیون با k-wire انجام شد، عصب دیجیتال ترمیم شد، هر دو تاندون فلکسور ترمیم شد، یک تاندون اکستنسور ترمیم شد و در آخر یک رگ در دورسال ترمیم شد و سپس جراح با گفتن خسته نباشید صحنه را ترک کرده و اسکراب، اسکراب دوم و دانشجویانی که تا اسکراب شیشم سره عمل بودند، مشغول زدن سوچور و آموزش سوچور شدن :))

اگه این مطلب دوست داشتی با دوستات به اشتراک بذار
تروما به دست بخاطر هسته آووکادو
کیس مشابه با این مطلب
تروما توسط پروانه قایق موتوری
کیس مشابه با این مطلب
تروما به دست با گلوله
کیس مشابه با این مطلب
تروما به دست با اره
کیس مشابه با این مطلب

سلام دوست عزیز:

شما هم میتونید از کیس های بیمارستانی خاص که در بالین یا اتاق عمل مشاهده میکنید (مثل این کیس : قطع شدن انگشت اشاره)، با کسب اجازه از بیمار و مسئول مربوطه، عکس یا کلیپ تهیه کنید و با داستان کامل کیس، برای ما ارسال کنید.

کیس های ارسالی با نا فرستنده در تلگرام، اینستاگرام و وبسایت تیم علوم جراحی (surgical sciences) قرار داده میشود و درصورت تمایل آیدی فرستنده نیز تگ یا منشن میشود و در صورتی که مطالب ارسالی شما بازدید و تعامل بالا داشته باشد، جایزه تعلق میگیره.

جهت ارسال آثار میتونید از طریق دایرکت اینستاگرام با ما در ارتباط باشید تا هماهنگی های لازم صورت بگیره.

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ما، از طریق دکمه زیر اقدام کنید یا آیدی surgical_sciences را در سرچ اینستاگرام خود وارد کنید.

به بالا بروید