تروما به دست با گلوله

تروما به دست با گلوله

حاوی صحنه های دلخراش

سلام عزیز

سر شیفتی عزیز؟

سر شیفتی بدم سر شیفتی

پاشو ادا پرسنل بی حالارو در نیاااار

امروز یه کیس عجیب و باور نکردنی ترمیم دست داریم که بخاطر شلیک گلوله به دست اینجوری شده.

چیز خاصی نشده، داره ادا حال بدارو در میاره

دور از شوخی، برای بازگرداندن بیشتر عملکرد های دست یه سری اقداماتی لازم بوده و انجام شده.

درمان تروما به دست با گلوله:

درمان زخم های ناشی از گلوله (تروما به دست با گلوله) به دلیل میزان آسیب دیدگی بالا و از دست دادن عضله، تاندون، استخوان، پوست، اعصاب و تأمین عروق می تواند چالش برانگیز و سخت باشه. بسیاری از این زخم ها به تکنیک های فیکساسیون، بازسازی بافت نرم و مراقبت گسترده از زخم احتیاج دارند.

خب حالا یسری اقدامات و کمک های اولیه در مواجه با زخم های باز رو در زیر میتونید مطالعه کنید که خیلی مهم هستند و فرقی نمیکنه علوم پزشکی هستی یا نه، پس برای دوستات هم ارسال کن که یاد بگیرند :

  1. خونریزی را کنترل کنید
  2. با محلول های شست و شو زخم را بشویید و پانسمان کنید. برای زخم های عمیق از بتادین استفاده نکنید و بهتر است از سرم شست و شو استفاده کنید.
  3. فرد آسیب دیده را در اسرع وقت به مرکز درمانی برسونید.
  4. در زخم های کنده شده (انواع زخم رو برای دوستانی که نمیدونن تو یه پست جدا توضیح میدم)، تکه برش رو در محل خودش قرار بدین.
  5. در زخم های سوراخ شدگی ابتدا بزارید یک مقدار خون خارج بشه که تا حدی میکروب های وارد شده به زخم شسته بشن.
  6. اگه جسم خارجی در داخل بدن فرد فرورفته بود، بار ها گفتیم که خارج نکنید و فقط جسم را ثابت کنید و زخم را بانداژ کنید که برای بانداژ هم میتونید بانداژ حلقوی انجام بدین که بعدا آموزشش میدیم. دلیل اینکه جسم فرو رفته را میگیم خارج نکنید اینه که، با خارج کردن جسم، خونریزی زخم تشدید پیدا میکنه و جلوگیری از خونریزی اونموقع کار سخت و نشدی هستش (چون جسم خودش به عنوان یه مانع عمل میکنه و جلوی خونریزی را میگیره داخل زخم)
  7. در قطع شدگی اعضا، اول باید علائم حیاتی، هوشیاری و … بیمار را چک کنید و سپس با وارد کردن فشار مستقیم و بالا نگه داشتن عضو، خونریزی را کنترل کنید و اگه موفق نشدید، باید با تورنیکه اینکار رو انجام بدین (بالای عضو قطع شده با نخ، طناب، پارچه و یا هر چیزی محکم ببندید. این موردو تو فیلم های جنگی خیلی دیدین)
  8. عضو قطع شده را داخل یه گاز استریل یا پارچه تمیز بزارید و با آب یا سرم خیسش کنید و داخل کیسه قرار بدین و در کیسه را گره بزنید و سپس آن را داخل یک کیسه بزرگتر حاوی یخ قرار دهید.
  9. سرد کردن عضو قطع شده میتواند احتمال پیوند را تا 24 ساعت افزایش بده اما بهتره برای پیوند بیشتر 6 ساعت طول نکشه.
  10. حواستون باشه که عضو یخ نزنه و همینطور مستقیم با یخ و آب تماس نداشته باشه.

امیدوارم که این مطلب براتون مفید باشه

اگه آموزش خاصی مدنظر دارین برامون تو دایرکت اینستاگرام بنویسین که براتون بزاریم رفقا

بسپرش به من

از من همه کار برمیاد

تو چی چی میخوای؟

دعوت میکنم که کیس تروما توسط اصلحه در مطلب دیگر سایت رو هم مشاهده کنید (کلیک کنید)

اگه این مطلب دوست داشتی با دوستات به اشتراک بذار
تروما توسط اصلحه
کیس مشابه با این مطلب

سلام دوست عزیز:

شما هم میتونید از کیس های بیمارستانی خاص که در بالین یا اتاق عمل مشاهده میکنید (مثل کیس تروما به دست با گلوله)، با کسب اجازه از بیمار و مسئول مربوطه، عکس یا کلیپ تهیه کنید و با داستان کامل کیس، برای ما ارسال کنید.

کیس های ارسالی با نا فرستنده در تلگرام، اینستاگرام و وبسایت تیم علوم جراحی (surgical sciences) قرار داده میشود و درصورت تمایل آیدی فرستنده نیز تگ یا منشن میشود و در صورتی که مطالب ارسالی شما بازدید و تعامل بالا داشته باشد، جایزه تعلق میگیره.

جهت ارسال آثار میتونید از طریق دایرکت اینستاگرام با ما در ارتباط باشید تا هماهنگی های لازم صورت بگیره.

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ما، از طریق دکمه زیر اقدام کنید یا آیدی surgical_sciences را در سرچ اینستاگرام خود وارد کنید.

اسکرول به بالا