سنگ فرز 2

سنگ فرز 2

سلام رفقا چطورید؟

امشب یه کیس لسریشن (پارگی) صورت داریم که با تیغه سنگ فرز این اتفاق افتاده

بریم برای گزارش کیس :

این دوستمون تو کارخونه در حال ساخت و ساز بوده که تیغه سنگ فرزش داخل یه شکاف گیر میکنه، بعد کلی زور میزنه و تلاش میکنه که از شکاف در بیاد که یهویی تیغه از شکاف جدا میشه و سنگ فرز از دستش رها میشه و قسمت بدون حفاظ تیغه به صورتش میخوره و باعث آسیب پیچیده به صورتش میشه. البته نحوه برخورد تیغه هم به صورت عکس کارتنی داخل اسلاید ها هست.

هنگام معاینه عملکرد عصب صورت سالم بود و هیچ نقص عصبی قبل از لوله گذاری تشخیص داده نشده.  CT scan اولیه نشون داده که شکستگی استخوان نازال چپ و سینوس فرونتال و سینوس ماگزیلاری سمت راست با هماتوم در این سینوس و قطعات پراکنده کوچک رادیو اپک وجود دارد.

تیم جراحی پس از جابجایی و جااندازی قطعات استخوانی نازال که شکسته شده بودن و خارج کردن مواد فلزی خارجی، شروع به برداشتن لبه های زخم آسیب دیده کردند و سپس با عملکردی دقیق، بستن و سوچور لایه های صورت رو شروع کردند.

برای حفظ راه هوایی مجاری تنفسی بینی و همینطور حمایت شکستگی سپتوم (سپتوپلاستی هم کردن)، اسپلینت دویل (Doyle splints) یا همون اسپلینت سیلیکونی اینترنال بینی برای مدت یک هفته گذاشتن. عکسش داخل اسلاید ها هست که یه چیزی حدود 15-20 تومن دونه ای قیمت داره که اگه بسته کامل بگیرید ارزون تر در میاد (فروشگاه زدیم دیگه قیمت ها هم دستمون اومد).

داخل اسلاید ها نتیجه برگ ریزون عمل بعد از یک هفته و دو هفته رو مشاهده میکنید که رضایت بخش بوده برای بیمار (نه تورو خدا بیا راضی نباش) هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی.

Credit : Holger Sudhoff , Jan Schulte , Nazli Ay , Ingo Todt : Management of Complex Facial Injuries , International Journal of Otolaryngology

اگه این مطلب دوست داشتی با دوستات به اشتراک بذار
تروما پروانه قایق موتوری
کیس مشابه با این مطلب
تروما توسط پروانه قایق موتوری
کیس مشابه با این مطلب
تروما به دست با گلوله
کیس مشابه با این مطلب
تروما به دست با اره
کیس مشابه با این مطلب

سلام دوست عزیز:

شما هم میتونید از کیس های بیمارستانی خاص که در بالین یا اتاق عمل مشاهده میکنید (مثل این کیس : سنگ فرز 2)، با کسب اجازه از بیمار و مسئول مربوطه، عکس یا کلیپ تهیه کنید و با داستان کامل کیس، برای ما ارسال کنید.

کیس های ارسالی با نا فرستنده در تلگرام، اینستاگرام و وبسایت تیم علوم جراحی (surgical sciences) قرار داده میشود و درصورت تمایل آیدی فرستنده نیز تگ یا منشن میشود و در صورتی که مطالب ارسالی شما بازدید و تعامل بالا داشته باشد، جایزه تعلق میگیره.

جهت ارسال آثار میتونید از طریق دایرکت اینستاگرام با ما در ارتباط باشید تا هماهنگی های لازم صورت بگیره.

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ما، از طریق دکمه زیر اقدام کنید یا آیدی surgical_sciences را در سرچ اینستاگرام خود وارد کنید.

اسکرول به بالا