قطع شدن دست

قطع شدن دست

سلامی گرم خدمت همه ی دوستای خوبمون امیدوارم حال تون خوب باشه.

امشب ما یه کیس در مورد یه تصادف توی محیط کار داریم که مربوط به یه آقای ۳۵ ساله هستش.

دست راست این آقا قطع شده، استخوان های متاکارپ شکستن و تاندون هایی که مسئول خم و راست کردن انگشتا بودن هم همراه این استخوان ها لِه و لورده شدن.

آسیب به قدری شدید و جدی بوده که حتی امکان ریمپلانتاسیون هم وجود نداره.

توضیحاتی که در مورد مراحل مربوط به روند ریمپلانتاسیون کامل یه اندام(که این جا منظور اندام فوقانی هستش) باید بهتون بدم اینا هستن

معاینه کامل و دقیق جسمانی فرد:

در این مرحله شرایط جسمانی، وضعیت تغذیه، عملکرد مثانه و روده، سیستم قلبی و عروقی (شامل قلب، خون و رگ‌های خونی) و سیستم تنفسی (ریه‌ها و مجراهای تنفسی) فرد به طور دقیق معاینه می‌شن.

ارزیابی وضعیت روحی و روانی بیمار:

به منظور تعیین میزان موفقیت فرد در مقابله با اثرات روانی و عاطفی آمپوتاسیون و این که آیا لازمه که اون بنده خدا بیشتر مورد حمایت اطرافیان قرار بگیره یا نه.

ارزیابی محیط زندگی، کار و اجتماعی بیمار:

به منظور تعیین این که آیا فرد به چیزی نیاز داره تا بهش در برخورد با این موضوع کمکی بکنه یا نه.

حالا بریم سراغ چگونگی انجام آمپوتاسیون

آمپوتاسیون ممکنه با استفاده از بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی انجام بشه.

بعد از قطع عضو در اتاق عمل، باید یه سری اقداماتی انجام بدیم، مثل:

 کوتاه‌کردن و صاف‌کردن استخوان موجود در عضو باقیمانده برای این که بشه انتهاش رو با بافت نرم و عضله بپوشونیم و مابقی عضله رو به استخوان بخیه بزنیم تا به حفظ عملکرد عضو باقی مونده کمک بشه (اسم این تکنیک رو می دونی؟اگه می دونی کامنت کن اگه هم نمی دونی بازم کامنت کن تا بهت بگم).

 پس از قطع کردن عضو، جای زخم با بخیه و یا گیره‌های جراحی بسته می‌شه. سپس دورش بانداژ می‌شه و یه لوله ی باریک در زیر پوست قرار می دیم تا مایع اضافی که تراوش می‌کنه از طریق اون خارج بشه. معمولا بانداژ باید تا چند روز بر روی زخم باقی بمونه تا خطر ابتلا به عفونت به حداقل برسه.

امیدوارم از کیس امشب لذت برده باشین بچه ها

به امید این که همه ی آدما تا آخر عمر اعضای بدن شون سالم بمونن 

اگه این مطلب دوست داشتی با دوستات به اشتراک بذار
قطع شدن پا
کیس مشابه با این مطلب
تروما توسط پروانه قایق موتوری
کیس مشابه با این مطلب
تروما به دست با گلوله
کیس مشابه با این مطلب
تروما به دست با اره
کیس مشابه با این مطلب

سلام دوست عزیز:

شما هم میتونید از کیس های بیمارستانی خاص که در بالین یا اتاق عمل مشاهده میکنید (مثل این کیس :قطع شدن دست)، با کسب اجازه از بیمار و مسئول مربوطه، عکس یا کلیپ تهیه کنید و با داستان کامل کیس، برای ما ارسال کنید.

کیس های ارسالی با نا فرستنده در تلگرام، اینستاگرام و وبسایت تیم علوم جراحی (surgical sciences) قرار داده میشود و درصورت تمایل آیدی فرستنده نیز تگ یا منشن میشود و در صورتی که مطالب ارسالی شما بازدید و تعامل بالا داشته باشد، جایزه تعلق میگیره.

جهت ارسال آثار میتونید از طریق دایرکت اینستاگرام با ما در ارتباط باشید تا هماهنگی های لازم صورت بگیره.

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ما، از طریق دکمه زیر اقدام کنید یا آیدی surgical_sciences را در سرچ اینستاگرام خود وارد کنید.

اسکرول به بالا