درمان زخم بستر در اصفهان

انجام خدمات زخم بستر در اصفهان با بروز ترین متد درمانی توسط پزشکان و کارشناسان متخصص زخم به همراه آموزش های قبل و بعد از درمان زخم بستر

مشاوره و دریافت نوبت ویزیت درمان زخم بستر

درمان زخم فشاری یا درمان زخم بستر در اصفهان یکی دیگر از خدمات مجموعه درمانی کلینیک آنلاین علوم جراحی است که با همکاری پزشکان متخصص و کارشناسان مجرب زخم در اصفهان انجام می‌شود.

زخم بستر یا زخم فشاری در مواقعی ایجاد می‌شود که فرد مدت زمان طولانی در بستر بی حرکتی باشد که عموما در زمان بیهوشی و عدم احساس درد ایجاد می‌شود.

همچنین اصطکاک، رطوبت و کشش (کشیده شدن پوست) نیز منجر به زخم بستر می شود.

این نوع زخم آسیب هایی به پوست و بافت های زیرین ناشی از فشار طولانی ایجاد می‌کند که در نواحی استخوانی بدن مانند باسن، مچ پا، دنبالچه، پاشنه پا و … احتمال آسیب بیشتر است.

بهبودی زخم بستر ممکن است روزها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد، همچنین در درجات شدید تر ممکن است عفونی شود و باعث به خطر افتادن حیات شود.

جهت پیشگیری از ایجاد زخم بستر، مراقبت از پوست بیماران حائز اهمیت است که مقالات آموزش پیشگیری از ایجاد زخم بستر را می‌توانید از بخش مراقبت های پزشکی سایت مطالعه فرمایید.

در صورت ابتلا به زخم بستر یا زخم فشاری، نگران نباشید! تیم تخصصی و مشاوران مجموعه کلینیک آنلاین علوم جراحی مثل همیشه در کنار شما جهت درمان زخم بستر عزیزانتان است.

در ادامه جهت معرفی انواع روش های درمانی زخم بستر با ما همراه باشید.

نواحی بدن با خطر بیشتر آسیب زخم بستر

درمان زخم فشاری یا زخم بستر با لیزر

امروزه مزایای لیزر تراپی بر هیچکسی پوشیده نیست.

لیزر درمانی با ایجاد کمترین عوارض (در خیلی از موارد بدون عوارض)، سرعت بخشیدن به بهبودی در انواع بیماری ها و همچنین کیفیت بالاتر نسبت به سایر درمان ها به یکی از درمان های پرطرفدار تبدیل شده است.

خوشبختانه زخم بستر یا زخم فشاری نیز مانند درمان سایر بیماری ها با لیزر درمانی قابل کنترل و درمان است.

لیزر کم توان و لیزر پر توان در درمان زخم های مزمن مانند زخم بستر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از لیزر باعث ایجاد تغییراتی در سطح سلولی و در نتیجه منجر به تغییر متابولیسم داخلی سلول می شود.

تعدادی از این تغییرات ممکن است باعث رشد سنتز ATP، کلاژن یا اسیدهای نوکلئیک شود.

نور لیزر همچنین تأثیر قابل توجهی بر سنتز فاکتورهای رشد مختلف و همچنین تنظیم سطح سیتوکین ها دارد که فرآیندهای ایمنی را تسهیل می‌کند و بر تکثیر سلول ها تأثیر می گذارد.

سایر اثرات مهم تابش لیزر، فرآیندهایی است که باعث افزایش سنتز اندورفین ها و کاهش هدایت پیام حسی در سلول های عصبی می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد اثر ضد درد در بیمار می‌شود.

همچنین لیزر درمانی با افزایش جریان خون در ناحیه زخم، باعث اکسیژن رسانی و تامین مواد مورد نیاز ترمیم سلول ها می‌شود.

مزایای درمان زخم بستر با لیزر

لیزر درمانی زخم بستر مزیت های فراوانی دارد که از جمله این موارد می‌توان به:

  1. سرعت بخشیدن به بهبودی زخم بستر.
  2. لیزرها با استفاده از طول موج نور جهت افزایش جریان خون در محل زخم، فرآیندهای بهبود طبیعی سلول ها را تسریع می کنند.
  3. کاهش درد بیمار پس از شروع لیزرتراپی.
  4. التیام زخم و بافت ها بدون آسیب به سلول های سالم اطراف زخم.
  5. بهبود فعالیت عصبی ناحیه درمان.
  6. کمک به فعالیت عروقی و درنتیجه بهبودی سریع تر و بهتر زخم.

درمان زخم بستر به وسیله پلاسما چگونه است؟

پلاسما سرد و پلاسما گرم که در اصطلاح ای دی و دی بی دی خوانده می‌شود یک دستگاه پیشرفته در زمینه درمان زخم، کاهش درد های زخم، عضلانی و اسکلتی است.

پلاسما طور کلی دو کار مهم برای زخم انجام می‌دهد.

ابتدا پالس های آزاد شده از دستگاه با تحریک سلولی موجب افزایش خونرسانی زخم، کمک زیادی به بسته شدن سریع می‌کند و از طرفی گاز اوزون تولید شده هنگام عبور این پالس ها از هوا موجب ایجاد گاز اوزون می‌گردد که این گاز موجب جلوگیری از رشد عفونت زخم و درمان آن می‌شود.

درمان زخم بستر با پانسمان های نوین

پانسمان های نوین از جمله پیشرفت های چشمگیر علم پزشکی است که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پانسمان های نوین برای تمام انواع زخم کاربرد دارد (از جمله درمان زخم بستر) و می‌توان با این نوع پانسمان ها، زخم های حاد یا مزمن و عفونی یا غیر عفونی را درمان کرد.

پانسمان های نوین با ایجاد محیط مناسب و به دور از آلودگی ها برای زخم و سلول های اطراف زخم، به بهبود هرچه سریع تر زخم کمک می‌کنند.

همچنین از ویژگی های دیگر پانسمان های نوین می‌توان به حفظ رطوبت ایده آل برای زخم و پوست، مانع ورود میکروب ها به ناحیه زخم بستر و در نتیجه جلوگیری از عفونت، کاهش دهنده درد، زیبایی پانسمان نسبت به سایر پانسمان های دیگر، مقرون به صرفه، ارگونومیک بودن و … اشاره نمود.

درمان زخم بستر در اصفهان

درمان زخم بستر با وکیوم تراپی چگونه است؟

وکیوم تراپی یا وکیوم درمانی روشی است که با استفاده از فشار منفی (خلاء) و به کمک پانسمان های نوین، باعث پیشرفت بهبودی زخم بستر می‌شود.

این روش که برای درمان زخم های مزمن و حاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، با از بین بردن فشار و لوله مکش موجود بر روی زخم باعث خروج ترشحات از زخم و جلوگیری از عفونت، افزایش گردش خون در ناحیه زخم باعث بسته شدن زخم و در نتیجه بهبود زخم بستر می‌شود.

جدول مقایسه روش های درمان زخم بستر

در حال حاضر با پیشرفت فناوری و تجهیزات پزشکی، برای درمان زخم بستر راه های درمان مختلفی بوجود آمده است.

از جمله این درمان ها می‌توان به درمان زخم بستر با لیزر کم توان، لیزر پرتوان، پلاسما، پانسمان های نوین و وکیوم تراپی اشاره نمود.

در جدول زیر سعی کرده ایم انواع روش های درمان زخم بستر را مقایسه کنیم:

مقایسه لیزر پر توان پلاسما پانسمان نوین وکیوم تراپی
مدت زمان درمان 1 تا 4 هفته 1 تا 4 هفته 2 تا 5 هفته 2 تا 5 هفته
جلسات مورد نیاز تا 10 جلسه تا 7 جلسه تا 12 جلسه تا 8 جلسه
احتمال عود نزدیک به صفر نزدیک به صفر نزدیک به صفر نزدیک به صفر
هزینه درمان 2 تا 6 میلیون 2 تا 5 میلیون 2 تا 5 میلیون 2 تا 8 میلیون
درمان در منزل بیمار خیر بله بله بله

لازم به ذکر است که درمان زخم بستر با روش های سنتی نیز قابل انجام است که مدت درمان آن بین 3 تا 8 هفته، تعداد جلسات تا 15 جلسه و هزینه تقریبی بین 1 تا 4 میلیون تومان است.

درمان زخم فشاری در اصفهان

راهنمای بیماران جهت درمان زخم بستر در اصفهان

نمودار زیر به منظور راهنمایی شما عزیزان جهت انتخاب مسیر پیش رو و بهترین روش برای پیشگیری و درمان زخم فشاری یا درمان زخم بستر در اصفهان ارائه می‌دهد.

همچنین در صورت استفاده از خدمات کلینیک آنلاین، این نمودار به عوان نقشه راه جهت طی کردن مراحل درمان تا بهبودی کامل استفاده می‌شود.

نمودار راهنمای درمان زخم بستر در اصفهان

هزینه درمان زخم بستر یا زخم فشاری در اصفهان چقدر است؟

درمان زخم به طور کلی کمی زمانبر است و نیازمند صبر و همکاری بیمار و خانواده او می‌باشد.

 تمام تلاش ما در مرکز درمان زخم کاهش مدت زمان درمان زخم و به دنبال آن کاهش هزینه های بیمار در طول زمان است.

ما در مرکز درمان زخم با استفاده از به روزترین تکنولوژی های درمان زخم اروپا از جمله لیزرتراپی پرتوان و کم توان، پلاسما سرد و گرم، وکیوم تراپی، پی ار پی، اوزون درمانی و …تلاش می‌کنیم مدت زمان درمان شما را  کوتاه کنیم ولی در مورد هزینه درمان زخم بستر در اصفهان ممکن است از 500 هزارتومان تا 4 میلیون تومان متفاوت باشد.

بهترین مرکز درمان زخم بستر در اصفهان

در حال حاضر کارشناسان زیادی با گذراندن دوره هایی، درمان زخم و به خصوص درمان زخم بستر را شروع می‌کنند و احتمالا تبلیغات بسیاری هم از این عزیزان شاهد بودید.

همانطور که قبلا بررسی کردیم، درمان زخم نیازمند فرایند درمانی تخصصی است و نیازمند دانش، تجربه و تخصص در زمینه کنترل عفونت می‌باشد زیرا در صورت عدم کنترل عفونت زخم بستر، باعث تهدید حیات بیماران می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در انتخاب مرکز درمانی، پزشک و کارشناسان زخم دقت لازم را داشته باشید.

خوشبختانه کلینیک آنلاین علوم جراحی با حساسیت بالا در انتخاب کلینیک های تخصصی درمانی زخم بستر جهت همکاری و همینطور پزشکان متخصص، کارشناسان و مشاوران مجرب زخم اقدام به ارائه خدمات و نوبت دهی کرده است تا شما عزیزان را در انتخاب حرفه ای ها کمک کرده باشد.

شما عزیزان می‌توانید جهت مشاوره درمان زخم بستر در اصفهان و در صورت نیاز دریافت نوبت ویزیت پزشکان ما، از طریق تماس با شماره های زیر و یا تکمیل فرم تماس با مشاورین ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و ثبت رزرو نوبت ویزیت جهت درمان زخم بستر در اصفهان

می‌توانید از طریق شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

فرم تماس رزرو نوبت

پاسخ به چند سوال در ارتباط با درمان زخم بستر

خیر، لیزر زخم اصلا نیاز به بیهوشی ندارد و با استفاده از اسپری یا پماد لیدوکایین در صورت درد داشتن بیمار انجام می‌شود با این حال اکثر موافق بیماران دردی احساس نمی‌کنند.

باید گفت روش های جدید درمان زخم بستر مانند درمان زخم بستر با لیزر یا درمان زخم بستر با پلاسما  و یا وکیوم تراپی بسیار موثر هستند اما اینکه کدام روش یا روش های درمان برای شما مناسب است بسته به نظر کارشناس زخم مرکز دارد.

در زمان درمان زخم بستر میبایست تمامی نکات گفته شده توسط کارشناس زخم رعایت گردد تا طول درمان کاهش یابد.

مهترین موردی  که باید رعایت شود موضوع کاهش فشار بر روی زخم است به این معنا که نوع نشستن یا خوابیدن بیمار و پوزیشن او باید به گونه ای باشد که مدت زمان بیشتر از یک ساعت در یک پوزیشن ثابت نماند و پوزیشن او به گونه ای نباشد که فشار بر روی زخم وارد شود.

میتوان گفت وجود فشار ممتد روی زخم بستر یا خوابیدن روی آن، صد درصد از درمان آن جلوگیری میکند.

زمان درمان زخم بستر به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن عمق و وسعت زخم وعوامل فیزیولوژیکی بدن بیمار است.

به طور مثال بیماری های زمینه ای مانند قند در افزایش این زمان موثر هستند.

.

نمودار درصد بیماران با آسیب زخم فشاری یا زخم بستر در بخش های مختلف بیمارستان

نمودار درصد بیماران با آسیب زخم فشاری یا زخم بستر در بخش های مختلف بیمارستان

خدمات دیگر کلینیک جهت درمان انواع زخم

علاوه بر درمان زخم بستر در اصفهان، شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین ما، نوبت خدمات درمان زخم دیابتی در اصفهان و درمان زخم سوختگی در اصفهان را نیز دریافت نمایید.

مطالب آموزشی جهت پیشگیری، درمان و مراقبت های پس از درمان زخم بستر

مقالات آموزشی در ارتباط با موضوع این خدمت (درمان زخم فشاری یا درمان زخم بستر در اصفهان) را میتوانید در قسمت زیر انتخاب و سپس مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید